Köp en QP Cheese med plusmeny!

Igår kilade jag in på bokhandeln och såg att den alltid lika underhållande Anna Skipper kommit ut med en bok om nyttig matlagning. Tryckkokat är tydligen tha shit 2009, lär ju bli ruskigt mumsigt... Men det fick mig i alla fall att börja fundera lite. Kring maten och ätandet.

Jag har finfina tjejer i min bekantskapskrets, med fina figurer och jättesöta ansikten som inte vågar beställa en plusmeny på McD för att de känner sig så tjocka att folk tittar. Det är fanimej bedrövligt. Visst, jag håller med om att man har ett ansvar mot sig själv, att inte låta kroppen förfalla till den grad att det påverkar hälsan. Men det här är alltså fullt normalbyggda tjejer vi pratar om, som kanske inte kan spela Lilla fågel Blå på sina revben, men ändå har många många QP kvar innan de måste specialbeställa kläder.

Egentligen bär det mig emot att ägna ett helt inlägg åt mat, men snälla nån, vad är det som händer med världen?

Jag lovar, här och nu, att aldrig mer klaga över mitt utseende. När min McDonalds-röv släpar i marken och jag måste gå på tvären in genom dörren så ska jag istället lägga upp ett stort garv och stolt berätta om alla ätar-tävlingsrekord jag satt. Det måste ju bli så, det fattar ni väl? Allt annat vore ju att idiotförklara de val jag nu gör - flottet före figuren!

Nu blir det sängen med prinsen. Han är för go min käre sambo :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0