Jag är LEDIG!

Och när jag skriver ledig menar jag ledig. Det finns inte ett måste på min klarblå horisont idag. Förutom att jag ska svänga ihop en potatissallad tills ikväll, vilket knappast kan ses som jobbigt.

Läs det igen: JAG är LEDIG.

Ska firas med något gott att äta till lunch. En tio soltimmar på balkongen. En god bok. Klev inte upp förrän kvart över tio. Kära älskade underbara liv. Såna här dagar mår man.

Och det är väl så att ju mer man slitit innan sin lediga dag, desto mer uppskattar man den. Inte för att Spartas soldater nånsin fick semester, men de hade nog uppskattat det. Rätt rejält. Så känns det nu. Jag har krigat klart for now. Låt mig njuta!



Hejdå stödord. Hejdå Wolvén. Nice knowing you...
Nu Härnöhallen. Inköp av godsaker. Inköp av bok. Inköp av glass?
Trevlig Valborg ni som läser.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0