Inget barn!!

Stackars stackars AK, det var ett väldigt långvarigt falskt alarm, så hon fick åka hem igen, efter att ha blivit inlagd på BB och allt... Kändes lite snopet sa hon, och det kan jag förstå. Ligger man och plågas i timmetal vill man väl åtminstone ha något med sig hem för besväret ;) Så vi åskådare får allt vackert vänta några dagar till som det verkar - men det lär det ju vara värt, gissar på att ungen kommer att vara blond, söt och hans/hennes först ord lär vara "traktor" :) Funderar på om lill-Jebus ska få en sån här, från babykungen.se:


Idag har jag gjort den näst sista arbetsdagen - så sjukt skönt. Efter påsk kan jag kicka igång på allvar med skolan igen, vilket inte ska bli helt fel. Jag tänker hellre än lyfter och bär, så är det bara...

Fan också, jag hade verkligen hoppats att AK skulle få idag, hade varit sjukt häftigt. Jag är nämligen också född på Askonsdagen, så då hade vi ju ungefär fyllt år på samma dag ;) Nu kan hon lika gärna knipa igen till den 18:e så är hon säker på att det blir en riktig elitunge!

Apropå elitungar så ska vi till Erica och Viggo ikväll på lite fika. Ericas käre sambo jobbar ju borta på veckorna, så ikväll tänkte vi komma och stilla sällskapssuget hennes :) Vilde Viggo är även hur rolig som helst nu, han kutar runt med eld i baken hela tiden. Det får mig att känna lite oro inför det här med barn...de blir ju ungefär 10.000 gånger svårare att hålla rätt på när de kliver upp och börjar springa. Tänk bara hur det ska bli i puberteten då...ja jisses...

Men de facto blir man ju knappast yngre, även om jag inte tycker att 25 är sådär lastgammalt. Men jag kan ju säga att jag inte tycker att jag är redo att bli mamma. Frågan är väl om jag någonsin kommer att känna det i förväg, eller om jag bara måste ta och bestämma mig att "ok nu är jag redo"? Folk säger att man känner det på sig när man är redo, men gör verkligen alla det? Eller så låter jag Johan bestämma, det lär ändå bli han som byter de flesta blöjorna... :)

Nu duschen - sillukt bort, olivolja och parfymen på! Klart och betalt!

Bye bye baby

Kommentarer
Postat av: matilda

sv; okej, jo men de finns som en gratis hemsida på internet som vem som helst kan använda ;) så de e braa :)

2009-04-08 @ 16:39:14
URL: http://matildaabergs.blogg.se/
Postat av: Jossan

Nä men fy, stackars henne! Måste vara tungt! Och det där med att veta... Ja du, jag kan inte säga att jag vaknade en dag och kände att NU är jag redo. Snarare var det nog så att vi bestämde oss, och så fick jag inte panik vid tanken. Det går liksom inte att förbereda sig...tyvärr! :-D

2009-04-08 @ 16:46:15
URL: http://josselyn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0