God damnit...

Alltså kära kära läsare - inte fasen sitter ni väl inne nu??

Jag tackar Gud och de himmelska makterna för laptopen, och den i väggen infällda balkongen som så att jag kan sitta ute utan vind och bli lite brandbilsröd - min favoritfärg... Undrar om det var det Nitsche menade när hon associerade oss till färger och tyckte att min färg var röd - var det så va va va, Frida?! :)

Som ni säkert har sett på korten i inlägget innan så fick jag alltså en ganska röd näsa efter Stöten 09...vilket är något jag tänker försöka spinna vidare på. Efter att ha genomlidit förra sommaren i en nyans som bäst kan beskrivas som "lik-vit" så är jag taggad till max över att redan ha fått fräknar. Gillar man dessutom inte att ligga i solariet (I can do it, men det är inget jag längtar till), så tar man tacksamt emot att färg man kan få på naturlig väg. Men varför blir jag inte brun runt ögonen?

Har surfat runt lite efter smidig plockmat inför morgondagen, och kommit fram till att baugette, tzatsiki, pastasallad med olivtapenade och lite plock-frukt och kex blir en smidig lösning, som ska upprepas på firande no.2 on Wednesday. Givetvis avslutat med min hemmagjorda tårta - jag lovar att min kaffe-chokladcreme k**llar munnen ganska rejält!

Usch det är inte varmt härute nu, inte för fem öre. Sitter i Johans lätt ofräscha arbetsjacka och längtar efter bikini. Citronträdet gör dock att jag får lite medelhavskänsla, och nu är det faktiskt bara ett par äckliga snöhögar kvar utanför fönstren. Vik hädan satan!




Snart så...äntligen börjar det kännas som sommar. Och jag ska ha semester, tralalalala... Ska bli så jäkla skönt, försök dra upp mig ur poolen då säger jag bara...ni lär få problem med det!!

Nej, nu ska jag blunda mot solen ett tag till, sen ska det väl troligtvis städas lite och fixas en middag. Skön slackerdag det här :)

Bye bye, ut i solen med er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0