En pappadag

Mor på kurs vilket innebär att jag och min far ätit Sibyllamat och ser på TV. Utan mamma äter vi mat ur frigolitförpackningar. Vi ska nog vara glada att vi har min mor.

Vi är rätt lika jag och min far, på gott och ont. Nobelprisvinnande intellekt, stark integritet och en sund livsåskådning. Säger jag. Ni kanske skulle kalla oss tvära jävlar som tycker att vi alltid har rätt.

Klart är dock att vi är rätt kulinariskt handikappade. Min far på grund av bristande kunskap. Jag på grund av bristande motivation. Tack Korvis för att vi slipper svältdöden. Hur kan mamma göra såhär? Nästa gång hoppas jag att hon lämnar en färdiglagad fryslåda...

I övrigt kör jag dubbla tentaplugg. Går ju helt enkelt lyyysande. Den som lever får se. Men är man bra så är man.

Hemma sitter min sötnos. Eller sitter och sitter. Jag antar att han har intagit ryggläge framför TVn. Jag längtar tills han också kan följa med ner utan att dö nysdöden. Ljuva dag. Då ska jag trycka upp prins Philip i näsan på honom. Återstår att se om han får något ansikte kvar. Prins Philip låter sig inte tryckas upp i folks ansikten hur som helst.

Nu ska jag ta TV-dosan. Den senaste timmen har det visats speedway. Nu ska jag se The Mentalist. Basta!

Kommentarer
Postat av: håkan

åhhh Korvis... Dessa minnen. Lever Engla fortfarande där bakom disken?

2009-04-30 @ 06:14:32
URL: http://barens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0