Braiga brudar på lång fredag

Långfredagen visade sig springa förbi fort fort fort, vilket till stor del kan förklaras med att den tillbringades i excellent sällskap! Fina Jessica och Frida hade tait paus från konstvetenskapen och medicinen och kommit hem till stan - vilket firades med långfika på Rutiga.

Jag gillar de tjejerna skarpt, och det är faktiskt väldigt trist att de inte längre bor här i stan. Vi har aldrig tråkigt när vi ses, det finns alltid hur mycket som helst mellan himmel och jord att prata om. Och inte en enda gång vidrörde vi ämnena mode, naglar, hår eller smink...bara en sån sak liksom :)

  

Frida den tokan hade även köpt en posk/födelsedagspresent åt mig, vilket gjorde mig mycket paff men SÅ glad! Superfina SNÖ-örhängen var det som nu hänger och dinglar i er Fröken Rs öron!!

 

Sen smög vi hem till mig, där Jessica och jag som vanligt excesserade runt i bokhyllan och planerade kommande katter vi vill/måste ha! Men jag har ju tyvärr världens bästa pojkvän - Kattallergikern, och jag har ingen större lust att byta ut honom heller...så jag sätter min tilltro till alternativmedicinen ;)

Dagens finfina påskmiddag blev klyftpotatis och fläskfilé med en s t a r k tzatsiki som brände ett litet hål i bakhuvudet men smakade tres bien!

  

Nu ska vi ladda inför morgondagen - blir en hel aktivitetsdag på Lungön med pimpelfiske, troligtvis lite skoter, god mat och en hel massa frisk luft. Hälsopåsk med andra ord! Så nu blir det nog lite lite bloggat resten av påsken - men jag hoppas ju såklart att ni har att sysselsätta er med ändå. Ät ett ägg, krama en kär, gå en promenad - slå av datorn i alla fall :)

Glad påsk kära läsare, hoppas ni lyxar med massa påskgodis!

Kommentarer
Postat av: Sis

Sis! Du & jag har officiellt likadana Snö-örhängen, ha ha ha ha fick mina av mamma i födelsedagspresent =) Snyggaste!!! ;p

2009-04-12 @ 20:17:04
Postat av: KateWellings

I KNOW!! Våra nära och kära har tydligen bra smak :)

2009-04-12 @ 21:38:38
URL: http://katewellings.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0