Billig present? Ge bort SAAB!

Nu slår GM ifrån sig med båda händerna och dumpar det svenska flaggskeppet som en het potatis. Lite tragiskt kan tyckas, men vem är egentligen förvånad? Och att det hela bottnar i endast finanskrisen är skitsnack, folk är inte dummare än att de inser att den dagen vi förbrukar jordens förråd av icke-förnybara resurser så står vi med ballen i det berömda brevinkastet! Vem vill ha en bensinbil när det kostar multum att köra den, och SAAB har väl inte gjort sig kända för sina bränslesnåla modeller? Samma sak för Volvo, jag tror att de är de enda stora märken som inte har en seriös miljöbil/småbil.

...säger tjejen som rattar en V70, medan henens sambo kör en Vector turbo... skenheligheten osar genom öronen.

Men skämt åsido skiter jag faktiskt fullständigt i vad jag rattar för fordon. Jag tyckte "bullen" var världens grymmaste bil (min Clio, reds. amn.) och jag hade aldrig gått och köpt mig en Volvo kombi direkt... En del av mig vill ha en gammal Volvo kombi, typ årsmodell 95 som man bara kan skita i, parkera sjukt nära andra människors bildörrar och kasta in allt man vill oavsett hur rent eller icke-rent det är... Men samtidigt är jag ju något av en posh little pantsy, jag gillar att ha en fräsch bil, som luktar gott och har metallic-lack och skinnklädsel. Samtidigt skulle jag aldrig tänka tanken att slanta upp 100 lax för en bil, hallå världen, man kan köra ett hus istället?!?!

Nej nu är jag trött, det blir mest blah blah blah från KateWellings just nu... Night night och köp inga stadsjeepar, ni blir bara lurade... Adios.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0