Åhå...

First thing's first - tisdagskvällarna. Tror faktiskt att det är min favoritdag, sett till TV-tablån i alla fall. Först Navy CIS och sen The Mentalist, det är faktiskt svårslaget. Sen kan vi ju diskutera hur sunt det är att stressduscha i en reklampaus, för att sedan blåkuta ner på macken i den andra? Och hur det gick med kvällsstudierna ska vi inte ens prata om...

Apropå skolan så fick jag en mycket intressant bok i min brevlåda idag, nämligen Wolvéns Att utveckla mänskliga resurser i organisationer. Jag är lite ironisk men inte mycket, jag gillar faktiskt organisation och ledarskap. Kanske för att jag ända sedan späd ålder haft en synnerligen välutvecklad förmåga att delegera. Min käre fader har alltid sagt att jag hade kunnat göra en lysande militär karriär, förutsatt att jag fick börja direkt som major, eftersom jag varken är särskilt förtjust i att ta order eller sova i tält... True or false?

Idag insåg jag även en sak om mig själv, och det är att jag är alldeles förbaskat bra på att ord-bajsa. Der var i och för sig ingen nyhet per se, men jag återupptäckte den talangen, och den kommer väl till pass när man ska fylla ett PM på fem sidor med ledarskapsteorier kopplade till sina egna erfarenheter. Blah blah and then some blah...

På torsdag åker jag till Sälen btw...om någon hade missat det...?!

Nu börjar det bli dags för nattning, sötnosen sover redan efter sin monsterarbetsdag, och jag tänker inte heller bli gammal eftersom min väckare ringer 03:45 imorn (jo ni läste faktiskt rätt...) Saker jag borde göra innan dess inkluderar borsta tänderna, hänga undan tvätten, skriva lite mer PM och kanske rent av börja planera vad jag ska ha med mig. Men jag tror jag struntar i allt det och dinglar med benen istället. Man mår så bra när man bara får slöa i soffanm tycker ni inte.

Och ja just ja, imorgon ska den inhandlas grejer i Birsta, roliga saker och fina saker och alltför dyra saker egentligen, men vad gör väl det? Jag klarar förresten faktiskt inte av folk som säger PÅ Birsta. Vadå på? Birsta is not an island my friends?!

Och på lördag fyller jag år också. Ni som är mina vänner får komma  och fika på tisdag om ni vill?

Kommentarer
Postat av: Carro

jag vill också TILL birsta!! ;)

2009-04-15 @ 15:03:53
URL: http://rockit.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0