Oh baby baby

Produktiv dag idag, så jag tänkte mest passa på att skryta...


Startade dagen 05:00 med att kliva upp och skjutsa Sötnosen till jobbet, därefter gick jag kors i taket inte och lade mig, eftersom åldern tydligen medför visdom och jag vet hur seg jag blir då. Sen ringde jag MIUN och fixade och trixade med kurser, så nu ska jag läsa dubbelt i höst och det vet ju bara gudarna hur det kommer att gå!

Full rulle ner till Sundsvall sen, gick på föreläsning, svängde in till gamla kära Sörberge och betalade kåravgiften, ett snabbstopp på Bylla, käka i Bergeforsen, tillbaka till Härnta, upp på Volvo för att låta Göran byta lampa, ner på biblioteket och hämta reservationerna och sen tillbaka hem för en kraschlandning i soffan...där jag fortfarande sitter, oförmögen att ta mig för halvsju.... Just ja, hann även med att prata med Ejkej, vilket som alltid var trevligt och tyvärr händer alldeles för sällan!

Och ja just ja, jag har beställt stugkataloger igen... Jag tror seriöst att det finns en chans att jag är världens mest omständiga människa, men när det gäller vissa saker är slumpen ingen kompis jag gärna har med mig på vägen! Skidstahus har ju en del pärlor, men Västkuststugan var inte heller så dum. Vi gillar ju dessutom rejäla timrade saker, men på en liten skärgårdsidyllisk ö ser det nog lite dumt ut att släppa ner något härbre från Åre...eller vad tros?

(De av mina ack så trogna läsare som har ytterligare bra förslag på stugtillverkare kan väl ta och skriva en blänkare om det - jag tycker dessutom att ni är dåliga på att kommentera, era råttor!!!)

Nej nu ska jag snart åka och hämta pluttsnutten igen, och svänga in på HH för att hitta någon smaskig middagsmat. Jag skulle helst äta stekt paprika och sparris och potatisklyftor med bea-sås varje dag nuförtiden, men som tur är har jag en man som är lite mer förtjust i kulinarisk variation, så jag slipper dö av skörbjugg.

Dagens visdomsord: Alla är modiga när fienden flyr.

Jag läste det på ett gammalt lönebesked från ett sommarjobb, och jag tycker att det är så smart sagt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0