GPS

Dagens Aftonblad om en stackars kvinna i Helsingborg som övervakats av sin sjuke ex-man via ett spionprogram i mobilen... Jag kan tycka att det finns ett antal tonårsföräldrar som borde sätta sig in i den nya tekniken!

Dagens kanske: Amy McDonald - The Footballers Wife. Än sålänge att kanske, även om titeln lovade gott lever låten inte riktigt upp till my expectations. Vilket osökt leder mig in på The Facer, ett ganska bortglömt svenskt nittiotalsband som släppte en riktigt grym skiva med bl.a. låten King of Expectations. Kanske dags att ta en dag i förråden och rota fram gamla höjdarplattor.

En skiva som det grämer mig nåt grymt att jag supit bort, och som inte finns att få tag på är Speed of Sound Enterprise, en riktig tonårsskiva som jag har många fina minnen till, men som nu inte står att finna  någonstans. Så vill ni göra mig riktigt glad till jul, ge mig ett gammalt ex som ni tiggt till er av någon bekant som var poppare in the happy late nineties!

Nu ska jag snart iväg och luncha med Mariel-Mary-Marie, är så hungrig att ögonen håller på att trilla igen.

...Och seriöst, Amy McDonald, du låter likadant i ALLA dina låtar. Klipp dig och skaffa en elgitarr.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0