Ledigt

Mmmm, vilken underbart lång sovmorgon den här dagen inleddes med. Vältrade mig inte ur sängen förrän kl 11:30, vilket inte satt fel. Sen sattes det igång med bakning, vilket är världens bästa hobby när alla jobbar och vädret är skit! Chokladtryfflar i olka färger och smaker ska det bli, så vi får väl se hur det går...är lite nervös just nu för smeten har inte satta sig som den skulle...men kanske det bara är för varmt i kylskåpet?!

Chilitryffel 30st

Hacka 200 g mörk choklad.
Koka upp 1 dl vispgrädde med en finhackad röd chili.
Låt koket stå i ca 20 min.
Sila av chilin, koka upp grädden igen och häll den över chokladhacket tillsammans med 2 msk rumsvarmt smör.
Rör om tills chokladen smält, låt smeten stå kallt i ca 30 min tills smeten stelnat.
Rulla till små bollar, det går lättast om händerna är torra och kalla.
Rulla bollarna i en blandning av torkad chili och kakao, och GLUFSA!


På torsdag blir det Sex and the City-filmen med tjejerna, även om jag måste erkänna att jag är skeptisk... Jag brukar inte gilla hypade chick-flicks, men det kan väl hända att även jag får ta skeden i vacker hand nångång... or not! Det ska i alla fall bli sjukt värt att umgås med mina kära en kväll, vi har så lite tid nuförtiden har vi märkt, med jobb och familjer och allt som ska hinna passas ihop. Det var mycket enklare att hitta tiden när vi var oansvariga singlar...men det är mycket roligare nuförtiden :)

Nu ska jag knata ut i köket och se om smetjävleln måhända har behagat stelna till sig så man kan gräva ner fingrarna och börja kladda ihop några mumsiga tryfflar.


Dagens måste: Granit Vit och Morden i Midsummer.


Kommentarer
Postat av: Helena

Filmen är grym, jag har sett den två ggr på bio.. hittills ;)

2008-07-01 @ 19:19:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0