It-nörden är död, länge leve It-nördinnan?

Det fascinerar mig outsägligt att vuxna och halvvuxna människor lägger ner så stor del av sitt liv på att sitta på en blogg och lägga in länkar till sasker de vill ha och ska köpa? Till råga på allt under parollen: titta på mitt makalösa liv? Skrytet kommer att utrota människan...vi hinner inte längra uppleva saker för att vi är för upptagna med att skryta om att vi ska göra dem.

Men man ska ju inte döma utan att ha provat, så istället för mitt vanliga recept med 2 dl ironiserande, 1 tsk allvar och ca 1 kg ointresse ska jag istället försöka ge det här med blogg en ärlig chans. Jag ska skriva mina planer för gårdagen, krydda med små chica utrop och pip, och sedan får vi se om mitt liv helt plötsligt smäller till och bli glamoröst:

Imorn är det alltså onsdag, lillördag och väldigt ledigt från jobbet. Dagen ska inledas med en lång sovmorgon, siktar nog på att försöka hålla mig kvar i sängen till åtminstone nio... Sen ska det faktiskt ätas frukost *wiiie* (nej där blev det faktiskt för mycket, stryk *wiiie*...vi ska inte överdriva)

Efter smaskad frukost tänkte jag styra mig ner på stan och se om jag hittar en piffig outfit inför festen den 19.e. Det kommer att blir svårt att överglänsa våra värdar efter vad jag har hörts ryktas om, men jag tänkte väl försöka se ut som folk iallafall. Jag skulle bli riktigt rktigt glad om jag hittade något fint här i stan, det är så drygt att måste åka ner till Sundsvall i värmen, och vi vet ju alla att jag är kräsen. Det hade varit enkelt om jag bara värdesatte stil eller komfort, men att hitta båda delarna inbakade i ett plagg är inte det enklaste för någon som saknar tålamod och helst skulle ha en personal shopper.

Fast visst ska det bli kul att springa på stan och äta en glassbåt...och med lite tur har koola anna nåt värt att titta närmare på, men jag vet ju hur det brukar gå när jag ska shoppa, det blir något till hemmet istället... Fast jag funderar starkt på att kliva ur min comfort-zone och köpa nåt lite mer girly och lite mindre bohem-chic.


I övrigt just nu längtar jag efter
    - Slalomsäsongen (dock utan kylan)
    - Åka till mamma och pappa och bada bada bada
    - Semester!!!





            
Min punk!                      Min favoritplats                     Mitt bleka jag


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0