Veckans bästa dag!

Eller, ja hade jag inte tentat imorn så hade den varit det, men den är helt ok ändå. Har precis köpt en TV till sovrummet, utan att sätta foten utanför dörren (heja Kuckliss!) och nu väntar jag bara på Johan så ska jag få mig en härlig Texas från Casa Della Pizza. Till alla som inte gillar Casa p.g.a. de vanliga pizzorna: deras amerikanska slår ALLT!

Dagens julklappstips är en BOK! Alla älskar böcker, annars bör de börja med det omgående. Och ni behöver ju inte gå på knock direkt, med Franz Kafka eller Goethe...det går bra att börja med det lättsamma deckarskval som fyller min bokhylla - så litteraturvetare jag nu är... Märk väl att alla tips är i pocket, och från bokus.com - de flesta människor gillar inbundna böcker lite bättre, men det kan vara smart att starta en serie med en pocket, för att se om ni gillar författaren ifråga. Sen är det bara att go wild och köpa de inbundna... Och för pocketar ligger priset mellan blygsamma 36-39 kr/styck, så köp ett par kilo och gör någon glad i jul!

Till den som gillar blod och halvalkoholiserade brittiska poliser/feta brittiska poliser/spydiga brittiska poliser...
     
Peter Robinson  - En ovanligt torr sommar/Reginald Hill -
Bländverk/Stuart MacBride - De dödas ljus

Till den amerikaniserade, som gillar rasmotsättningar, seriemördare och/eller privatsnutar:
     
Dennis Lahane - Ingenting är heligt/ George P Pelecanos/
Svarta själar/ Michael Connelly - Dockmakaren

Till den patriotiske, som hellre läser svenskt (Notera att jag försökt ta med de bättre exemplen på svenska krimis...dvs. "plats i korgen Liza Marklund...")
     
Maj Sjöwall & Per Wahlöö - Den skrattande polisen/
Håkan Nesser - Kim Novak badade aldrig i Genesarets
sjö/ Stieg Larsson - Män som hatar kvinnor

Noterbart även att Larssons "Salander-trilogi" tappar mycket fart efter första boken, som är en intrikat pusseldeckare i sann Maria-Lang-anda. Visst, man vill läsa del 2 och 3, men ettan är "göttast".

Dagens boktips mina vänner....na-ni-na-ni-na-ni-na-na-naaaa-na-ni-na-ni-na-ni-naaaa

Kommentarer
Postat av: Syster Jossi

Med oss är det bra. Har börjat packa lite inför flytten i slutet på januari. Ska bli grymt skönt att komma till hus med egen tomt osv. Hur är det med er då? Kramar.

2008-12-05 @ 15:49:28
URL: http://josselyn.blogg.se/
Postat av: Syster Jossi

Ja, underbart! Och så får jag inreda och välja allt själv. Och du kan ju tänka dig att jag kommer att go nuts när jag ska göra iordning Ronjas rum. Man kan ju säga som så att rosa kommer att vara en dominerande färg :D Nja, det är väl ett tag tills vi kommer upp nu. Vi var precis uppe i november när Ellis fyllde 20. Nu kommer vi nog inte förens i slutet av sommaren tyvärr!

2008-12-05 @ 23:59:31
URL: http://josselyn.blogg.se/
Postat av: Jag

Jag omnämns alldeles för sällan i den här bloggen, trots mitt stora inflytande på ditt annars innehållslösa liv :D (haha) Jag förgyllar vardagen bara genom att närvara fysiskt eller bara i tanken, det borde väl ändå hyllas med ett A4 eller två. Du får hämta Tv:n när du vill.... och pengar går lika bra som att du lånar ut Johan i två veckor så kan jag skicka han på gatan under namnet Johan Hard(ly) så får han dra in pengar hos tanterna, puss i ljumsken

2008-12-06 @ 04:32:13
URL: http://funderinaravmig.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0