...och så dagens boktips...

Eftersom jag i bloggen i natt "outade" min passion för uppväxtskildringar kommer här de jag personligen gärna läser på temat:

           
Underdog - Torbjörn Flygt/Kim Novak badade aldrig i Genesarets sjö - Håkan Nesser/Och Picadilly Circus ligger inte i Kumla - Dito/ En komikers uppväxt + Ett UFO gör entré - Jonas Gardell/ Mig äger ingen - Åsa Linderborg


Underdog av Torbjörn Flygt är den solklara favoriten. Men Mig Äger ingen har seglat upp starkt den också.
Vill man längre tillbaka i tiden, dvs. inte våra föräldrars uppväxt utan våra far- och morföräldrars, rekommenderas starkt Elsie Johanssons Nancy-trilogi:

     
Glasfåglarna, Mosipppan och Nancy. Helt och hållet magiska!


Så kom loss nu, och läs inte bara bloggar! Finns ingen känsla som den av att höra knastret när man för första gången öppnar en bokrygg. Den är mycket speciell... Och ja, jag är nog rätt nördig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0