Mellandagsrea...

Hallå kära läsare, ser att några har låtit bli att läsa i jul, fy på er! Å andra sidan har jag ju inte skrivit något heller, så jag bör också skärpa mig... :)

Julen var i alla fall kanon, den började egentligen kl 12 dan före dopparedan då jag med en lättad suck slängde den sista i sillagott indränkta sleven i Härnöhallens vask och gick hem! Sen snabbade jag mig ner på stan för en snabbfika med Ebba och Frida, samt för lite sista-minuten julshopping. Sen hämtade Johan upp mig när han slutade, och vi åkte ner till mamma och pappa för att tjuvsmaka lite på julmaten (och julgodiset såklart!!)

Ingen skapar julmys som MIN mamma!

Sen åkte vi tillbaka till Härnta på natten och nattade oss i säng. På julaftons morgon rullade vi ner på Brunnshus till mina kära svärföräldrar för en tvättäkta grötfrukost och julstrumpsöppning! Fick ansiktsmasker, en mumsig tvål och härlig mineralhighlighter från Nouba som kommer att bli mycket väl använd!

Sa åt sweetie att posera med presenterna, men jag vet inte riktigt vad han gör för min... ;)

Efter att ha proppat oss fulla med gröt och skinkmackor åkte vi ner till mamma och pappa igen, öppnade presenter och åt ännu mera mat. Sen åkte sweetie upp till Härnta igen, medan jag blev fyra år gammal och låg framför brasan hos päronen och åt knäck :)
              
Mina favoritmänniskor och djur på min favoritplats på min favoritdag. Blir inte så mycket bättre!

Fick så mycket härliga presenter som är jag: pengar och presentkort, en sjukt härlig röd japaninspirerad sidenpyjamas, OASISBILJETTERNA, hotell i stockholm, en jättegosig Åre-luva som svärmor hade låtit hemslöjden specialgöra (cashmeregarn..så härligt mjuk), sängkläder, en supermjukt frotté-set, böcker (såklart). Och så ett sånt där torkställ som man kan fälla ut och hänga tvätten på hemma :) Mamma hon kan hon!
Så idag har vi bufflat oss i Birsta City för att shoppa upp några presentkort. Införskaffade ett rött underställ som jag tror kommer passa mig perfekt. Jag lyckas ju alltid frysa i skidbacken, men nu slog jag till på ett i merinoull, som kändes både varmt och tätt! Sen köpte jag även världens snyggaste jacka, som jag inte hunnit fota än. Men troligtvis lär jag ha den på mig på vartenda kort från Vemdalen, så ni får se den ändå :) Och vita tumvantar med pälsfoder - perfekt för tjejen med världens sämsta blodcirkulation.

Nej, har ni orkat läsa så här långt förtjänar ni medalj. Nu ska jag pussa på min pojke och ge honom mina förkylningsbaciller (febern tog om igen igår kväll...typiskt). Hoppas ni har det bra och njuter av ledigheten!!
God fortsättning!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0