Hördu - står du och skarvar eller?

Nej tamejfan, det gör jag inte! Jag har faktiskt precis kokat 4 kg potatis för att göra mos och hemmagjorda potatisbullar. Basta. Dock ringde telefonen...så jag får nog skrubba spisen efteråt...
  
Sådär ja - där ser ni ett stycke husmor ;)

Nu ska det grisas med ägg och ströbröd, det allra roligare med att laga mat - kladda!
Ericas busenkla och ack så goda potatisbullar gör ni enklast såhär:

Koka några kilo potatis som ni pressar
Knäck i ett eller två ägg - det ser ni på konsistensen
Salta och peppra
Doppa i ägg och ströbröd
Stek!
Avnjutes lämpligen med bacon och lingonsylt :) Gotti gotti!

Bye bye

Kommentarer
Postat av: stina

shit vilken husmor du blivit :) går de bra me studierna? eller är du klar? länge sen ja kika in här så ja ha inte hängt med i svängarna! hoppas allt är bra! god jul! kramis

2008-12-19 @ 11:55:36
URL: http://superstajna.blogg.se/
Postat av: Syster Jossi

OMG, vad duktig du är då! Nästan äckligt ;-P Nä då, du är bäst syster. Jag ska rulla köttbullar, det räcker. Sen ska jag bort. Värre nästa år när vi ska fira i vårt hus. Då blir det jobba av! Jag förtjänar en juls lugn. Julkramar!

2008-12-19 @ 13:51:04
URL: http://josselyn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0