En snabbguide till ett lyckat liv

Ja, kära läsare, det känns som om det är dags att dela med mig av min visdom, och då givetvis till Er.

Inatt, när John Blund verkade vägra komma och stö sitt damm i mina ögon, satt jag och harvade mig igenom några sidor av Blondinbellas blogg, ett fenomen som varit mig tämligen okänt fram till dags dato. Och då slog det mig, som en käftsmäll, hur sjukt framgångsrik denna stavningsutmanade 13åring egentligen är. Ergo, varför?

För att lyckas i dagens populärkulturella samhälle kan du egentligen vara en av två saker. Du måste vara konsekvent positiv eller konsekvent negativ. Du måste vara konsekvent, basta! Blondinbella är så söt och glad och tycker allt (utom övergrepp) är så roligt att man bara dånar. Jag är ledsen Bella, du verkar vara gullig och så, men faktum är att jag troligtvis skulle skratta dig rakt upp i ansiktet efter tio minuter om vi hamnade vid samma fikabord, eftersom jag anser att människor som ser allt de gör som underbart är insiktslösa våp. Men - MEN - missförstå mig rätt, all cred till Blondinbella för att hon lyckats som hon har gjort, jag försöker bara identifiera framgångsreceptet. Bellan själv fnissar fram något om vikten av att nischa sin blogg, och visst, jag kan köpa annonsvärdet i att ha en nischad blogg. Detta tar dock inte bort faktumet att det säkerligen finns fler, och bättre modebloggar än Bellas. Och hennes började inte ens som en utpråglad modeblogg, utan som ett sätt att visa upp sitt vilda fjortisliv. Hemligheten, kära vänner, i att ha en positiv ton och samtidigt kunna slå stort är "Du skall icke se ner på andra människor". Phu, där fick ni det. Blondinbella gör besök i sunkiga hacklokaler och kramas med tonårspojkar som inte har duschat på 3 dagar och har så stygg acne att de ser ut att komma från Jupiter, MEN hon skrattar och kramas på bild och hon gör det helt enkelt därför att hon ser dessa människor - hell hon ser ALLA människor som potentiella läsare/kunder och därför ska dessa behandlas med respekt. Så tänk på det alla Blondinbella-wannabes därute, vad ni säljer är inte det viktigaste, det viktigaste är hur ni får folk att känna sig. Så - manors manors manors!

Mer sen...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0