Bonne nuit

Ja så borde man ju tänka vid den här tiden på dygnet, men av någon anledning går min hjärna på högvarv när vanliga människor börjar gäspa och falla in i REM-sömn... Jobbigt jobbigt.
Så nu har jag tillbringat en halvtimme med att "diskret" försöka väcka Johan, dvs. stöta till honom med armbågen, låtsas snarka osv. så att han ska vakna utan att fatta att det är jag som har väckt honom, eftersom jag såklart förstår att han är supertrött och behöver sova. Så nu har jag dåligt samvete för att jag ens tänkt tanken att beröva honom de få timmars sömn han nu får, bara för att jag är sällskapssjuk, och då gick jag och satte mig här istället.
Imorgon ska jag syssla med hypoteser hela dagen, roligt värre... Jag hoppas verkligen att jag lyckas klämma dit ett godkänt på tentan, för av alla tusen triljoners kurser jag läst hittills i mitt liv är det nog just den här som fallit sig minst naturligt. Annars brukar jag inte direkt behöva plöja böcker för att klara tentor, men till och med jag inser, såhär dagarna innan tenta, att jag nog skulle ha suttit åtta timmar om dagen under de senaste tio veckorna... Men å andra sidan: en tenta kan man alltid göra om, vänner och familj får man inte försumma (mer än sista veckan, vilket jag också har gjort...)
Och hungrig är jag också...jag fattar inte vad som hänt med mig de senaste veckorna. Det är som om en väldigt tjock människa tagit min kropp i besittning och säger åt mig att äta-äta-äta jämt och ständigt. Jag vet inte om det är nerverna inför tentan som behöver stillas med allt som överhuvudtaget går att stoppa i munnen, jag hoppas det, annars får jag nog sätta mig själv på morots-diet innan det barkar käpprätt åt helvitte!
Funderar på om jag ska göra ett försök till att väcka sambon, jag är verkligen alldeles fruktansvärt sällskapssugen. Och inte så jäkla konstigt heller, har suttit instängd med böckerna tre dagar i sträck nu utan att ens fika på stan med vänner. This sucks! Men det är ju värt det på lördag när jag kan dansa ut ur tentasalen med ett saligt leende på läpparna och gå hem och elda upp boken. (Helena, du får inköpspriset av mig om jag får elda upp skiten, ok?) ;)

Äsch då, god natt på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0