Att sitta i träsket

Fy för en gris vad mitt tandkött svider nu, och ändå kan jag inte lyckas motivera mig själv att sluta snusa. Vad är det för fel på mig, vill jag sluta som en tandlös gammal häxa eller vad är det frågan om?
Idag har vi hetsat runt på golfshop, julmarknad och födelsedagskalas, allt mycket trevligt men sen somnade sweetie ganska snabbt efter hemkosten så jag hamnade själv framför Wallander :) Jag vet inte om Wallander roar mig så mycket, i synnerhet inte det här avsnittet som lämnar kvar en sur känsla i halsgropen. Kanske det är för att stackars stackars Johanna Sällström bestämde sig för att inte fortsätta leva längre. Jag vet faktiskt inte.

Det jag vet är att jag måste ta tag i min träning nu efter jul, var ju så duktig där i någon månad, men när jag får mycket på programmet så är tyvärr träningen det första som ryker. Även fast jag tycker att det är jättekul så har jag liksom svårt att unna mig själv den "lyxen" när det är så mycket annat som behövs göras. Knäppt... Sen har väl den här hösten varit som den har varit också, så jag vet inte riktigt om jag ska ha så dåligt samvete.
Imorn ska jag i alla fall ta och städa och byta sängkläder härhemma, och sen plugga lite och ev. möta upp mina kära kamrater på stan för intagande av lunch. Ska bli trevligt, och jag funderar på att åtminstone gå ner på stan så man röra på benhögen lite :)

Köpte en riktigt fin golfpiké från Röhnish idag, och en klänning från Casall. Mycket trevliga, och det känns som om jag kommer att slå både långt och rakt i dem ;) Sötnosen fick en jättesnygg piké från Cross, svart och vit, så nu blir han ännu finare på banan, vilket i och för sig inte är så bra för min koncentration på mitt eget spel ;)

Och snart åker vi till Vemdalen! Sjukt skönt det ska bli att få gräva ner stålkanterna i snön. Hoppas bara det inte blir 25 minus så man slipper åka omkring och se ut som en Akalla-rånare i skidmask... I år ska jag även försöka verkligen försöka att dämpa mitt dåliga humör i backen...jag har lite svårt att inse att jag inte genast kan bli proffs på varenda sak jag provar på. Kanske behövs det t.o.m. lite träning Åsa? :)

Nu ska jag gå in och tafsa lite på mitt hjärta, saknade honom faktiskt igår när det var sovdags.
Kram på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0