Vem är jag?

Månne har ni inte undrat nämnvärt över det, och inte heller kommer ni att få någon genomgående beskrivning. Men för att underlätta för läsare av denna blogg kan det vara på sin plats med en kort beskrivning av människor och platser som förekommer frekvent i min något kaotiska vardag.

Jag - 24-årig gymnasielärare med fokus på Litteraturvetenskap som insåg att lärande är roligare än utlärande och således satte sig på skolbänken igen för att bli ekonom och reducera litteraturen till en ren hobby. Har, mot alla odds, träffat min livskamrat och slopat wild-childlivet för att idka hushåll... Går igång på bra citat, eftertänksam musik och fina kläder och ses oftast på golfbanan lindandes klubborna runt diverse träd. Var ateist tills jag upptäckte att jag var Gud...

Hemma - Min och snuttes finfina tvåa högst upp i bäst placerade huset i Härnösands mysigaste förening! Den är ett ständigt pågående projekt där vi alltid hittar något att ändra på om ekonomin så tillåter (badrummet är en ständigt pågående kamp - hur ska vi göra??)

Älskling - a.k.a. Johan, min kära sambo och den sötaste blonda snyggpojke som jag haft turen att skåpa hem. inte nog med att mannen är ett fysiskt praktexemplar, han är även ett hushållsfenomen och troligtvis världens snällaste (de flesta dagar i alla fall även om jag kanske inte tycker det när jag har PMS...)

Beverly Hills - mitt kära barndomshem, ett rött bläckhorn med stor tomt, pool och världens bästa mams och paps + två psykiskt knepiga katter som tror att de är människor...

Lungön - the home of klanen Wiklund, min svärfamilj. Bilfritt och nås endast med båt, och här är det tänkt att jag och Johan så småningom ska slå ner våra stugpålar.

Jobbet -  under tiden jag blir civilekonom (utöver den gy-lärarexamen som redan finns...) huserar jag i köket på Kvantum där jag och Kökshäxorna lagar finfint käk...

Vännerna - för många för att rada upp, närmare förklaringar om dem ges då de omnämns, även om mina kära Kucklissar förtjänar att nämnas. Vi har hållt ihop de senaste fem åren, and probably many more to come. Vi har gjort mycket konstigt i våra dagar...


Förhoppningsvis underlättar detta kommande läsning...

Kommentarer
Postat av: Moses

What about me????? Jag såg inte mitt namn där någonstans? för att ha varit inlåst i en byrålåda de senaste 2åren behandlar du mig väldigt dååååligt.

2008-08-12 @ 21:18:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0