Påsktid!

Ägg och godis, vem kan stoppa mig när jag bara rullar fram? Men smakligt fyllig är våren look, eller hur?

Vi sitter och slötittar på Ruff Riders, tror att Johan blir lite sugen att åka ut i skogen och knäcka sitt näsben/sin arm/sin handled när han ser dessa glada grabbar faktiskt... Dårar! Jag säger bara dårar!

Läser nu att de har gripit en misstänkt mördare i Landskrona. Undrar just om den här gynnaren får lika mycket medial uppmärksamhet som Mats Alm och Hagamannen. Han kanske är fel nationalitet för att hängas ut i tidningarna? Men då tycker jag att han snarast ska DO-anmäla Aftonbladet och Expressen faktiskt - det är ju hets mot folkgrupp att han som misstänkt mördare inte får framträda med namn och bild i tidningen bara för att han har ett annat etniskt ursprung. Han kan nog troligtvis få ett ganska kraftigt skadestånd för den kränkningen?

Skiner det igenom att jag är ganska less på det politiska och mediala klimat vi har just nu?

Anywho, det kanske finns någon chans för det här landet att förändras, men jag tror det knappt själv. Och det gör mig lite ledsen på ögat. Men nu är det påsk och vi ska vara glada, så det är väl lika bra att jag slutar upp med att ta del av mediebevakningen över helgen? Glad påsk på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0