Männen som trampade på tigerns svans

Har inte varit så fokuserad på TVn idag. Den har fått stå på i bakgrunden utan ljud. Förutom att jag såg Vem vet mest på tvåan kl 19. Tvåan har alltså stått på sen dess (f*ck the environment?!) och nu när jag lyfter blicken från datorn ser jag att det är en japansk svartvit film. Tv.nu gör gällande att den heter Männen som trampade på tigerns svans, och det verkar ju vara en höjdare av stora mått. Eller inte.

Eftersom  pretentiösa japanska filmer daterade 1945 inte direkt är my area of expertice så lägger jag ner nu. 1200 ord är skrivna, alla rent ut sagt högkvalitativa om jag får säga det själv... Det här har varit precis en så lång fredag som det ska vara, mycket eftersom jag har varit helt ensam medan älsklingen rännt runt på Ön. Och jag har inte ens kunnat gnälla eftersom det är helt och hållet självvalt och jag i princip sparkade ut honom för att kunna koncentrera mig...

Men - MEN - nu är det påsklov för mig. De sista små finjusteringarna (läs noter) får jag ta på tisdagen innan inlämning. Utkastet (synopsis) är FÄRDIGT och det känns helt och totalt jätteskönt. Plus att jag har kunnat konstatera att de gamla takterna sitter i och att det troligtvis inte har dött många hjärnceller sen sist.

Självgodhet är väl inte någon större dygd att framhålla, men jag tycker att jag för det mesta förhåller mig klädsamt modest inför alla mina talanger, så nångång kan man väl få skryta lite? Ha! Ha ha ha!

Nu blir det inte nåt mer bloggat på ett tag. Imorgon bitti ska jag hinna med en ganska tidig färja ut till stugan, och på söndag blir det Bevvan hos mams och paps för hela slanten. Så jag avslutar med ett par bilder på Ericas och Markus lilla goding - VIGGO! Två år har han hunnit bli, och vi vet ju alla att det är i den åldern de är som mest formbara. Så tant Åsa och farbror Johan tog och köpte honom ett golfset till påsk, och visst ser det ut som att han har talang?





Jag ösnkar bara att någon skulle tala om för farbror Johan och pappa Markus att det finns betydligt mer pengar i golf än i skotrar. De förstör ju pojkstackaren!

Hur som haver, en god natt från mig till er som läser, och inte är ute och förlustar er i påsknatten. Kretiner. Tänk på han som dog för våra synder... Och på mig som slavat med uppsats...

Glad påsk och hej då!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0